myTaste.se

Underbara vårdag!

Vilken härlig dag det blev idag. Det blev så varmt som 12,5 grader idag, och då passade vi på att sitta ute och fika. Så himla mysigt att få sitta med näsan mot solen och bara njuta tillsammans med familjen. Till och med katten kom och ville vara med oss, även om han mer höll sig i skuggan.
Åh, vad vårigt med krokusar! Jag blir så glad när det börjar hända saker i trädgården. Blommorna börjar blomma, knopparna sväller och gräset grönskar. Wow! Ljuset och värmen får mig att må SÅ bra. 


Kaffe utomhus. Finns det något godare?! Vi tog ut den "jordgubbiga" duken också för en extra sommarkänsla.
 
Efter fikat åkte vi och tittade på två hus i ett område i skärgården där vi funderar på att flytta till. Ena huset var lite väl litet. Det andra gillade jag ordentligt, så vi får se om vi ska buda på det eller ej.
 
Väl hemma så skulle vi grilla hade vi tänkt, men det visade sig att köttet vi tagit från frysen inte hade tinat. Vi får äta det imorgon istället. Vi åkte en snabbis iväg för att kolla nya skor åt maken och sonen. Sonen fick ett par nya skor och en ny utomhusdress till friidrotten som han tränar. Jag köpte ett par tröjor att ha när jag springer. Kände mig så taggad att ge mig ut och springa idag, men jag har skoskav och träningsvärk som avgjorde att jag avstår idag. Jag ska ge mig ut imorgon istället. Tjohej!