myTaste.se
Frukost, Glutenfritt, Mellanmål, Vegetariskt Bär, Frukost, Keso, Mellanmål, Vaniljkeso

Vaniljkeso med bär, valnötter och kakaonibs - en lördagsfrukost som slår det mesta

God förmiddag på dig.
 
Lördag. Visst andas det lugn och förhoppningar? För mig gör det det i alla fall. Jag gillar lördagar. Det är ledighet och njutning. Igår kopplade jag av med en GT (gin o tonic) och en skål med blandade nötter, och det kändes sådär lagom att avsluta arbetsveckan med det. Nu har jag (och sonen) dessutom ett efterlängtat sportlov.
 
TIll frukost idag blev det vaniljkeso med färska bär, kakaonibs och valnötter. Det är en underbar start på dagen tillsammans meden kopp kaffe. Sötman från bären tillsammans med chokladiga kakaonibs ger en så lyxig känsla av helg som jag gillar. Så hur gör man vaniljkeson då? Enkelt. Blanda 1 dl keso (jag har laktosfri) med 1 krm vaniljpulver. Simple as that. Bara ät och njut av helgledigheten.