myTaste.se

Viktväktarna - nu kör vi!

God morgon vacker.
 
Hoppas du mår bra denna måndag. Det gör inte jag. Jag är hemma med bihålorna, och dessutom hostade jag inatt så jag trodde lungorna skulle flyga ut. Detta ledde till att jag sov kackigt, och känner mig som en zombie idag. Inget jobb för mig idag alltså, vilket inte känns bra med tanke på att det är så kort tid kvar för mig på gamla jobbet och jag behöver lämna över en hel del till mina nya kollegor. Nå, inte mycket att göra åt. Bara bita i det sura och härda ut. Förhoppningsvis kan jag gå imorgon.
 
För att mota olle i grind så startade jag med en c-vitaminsmoothie. Jag skulle haft lite färsk ingefära hemma så hade jag kunnat proppa ner det i en smoothie, men jag får väl köpa hem det kanske. Den här smoothien är gjord på c-vitaminbrus, banan, mango, camu camu-pulver och lucumapulver. Mums. Till det en macka på surdegsbröd, skinka och tomat. Landade på 8 sp.
 
Idag ska jag ta lite "före"-bilder och så ska jag mäta mig. Det är apjobbigt att ta de där bilderna och få se de där måtten, men oj vad det är roligt att se när man börjar gå ner. Att få jämföra och se resultaten på andra sätt än på vågen, det är jätteskoj och supermotiverande.
Fräsch c-vitaminsmoothie
1 liten ekologisk banan
1 dl fryst mango
1 tablett c-vitaminbrus i valfri smak (jag tog tropisk) 
2 dl vatten
en nypa vaniljpulver
1 tsk camu camu-pulver
1 tsk lucumapulver
 
Lös upp c-vitamintabletten i vattnet. Mixa sedan ihop allt och drick direkt.