myTaste.se
Frukost, Glutenfritt Blåbär, Bovete, Bovetegröt

Blueberry buckwheat porridge

God morgon fina du. 

Även denna morgon startades med 10 minuter yoga. Kändes jättebra nu när jag börjar få kläm på övningarna så jag inte behöver tänka så mycket på hur jag gör dem, utan kan mer fokusera på andningen och flödet i rörelserna. Jätteskönt. 

Till frukost idag blev det en bovetegröt med blåbär. Så mättande och gott. Jo faktiskt. Jag har inte varit så förtjust i bovete, men den här gröten är faktiskt riktigt god. Lite färska eller frysta bär till så blir det mumma. Jag har fått dille på havtorn! Det är så himla gott. Och nyttigt. Lite syrligt sådär tillsammans med söta hallon och blåbär. Yum! 

Så nu är jag redo för dagen!






För en portion
1 dl boveteflingor
En nypa salt
En nypa vaniljpulver
2,5 dl vatten
1 tsk lucumapulver 
3/4 dl blåbär

Koka ihop allt (utom blåbären) på medelvärme tills gröten är klar (läs på förpackningen). Tillsätt blåbären och rör om. Häll i en skål och tillsätt valfri topping och mjölk. Jag tog blåbär, hallon, havtorn och sojamjölk. 
#1 - - Minna:

Svar:Åh vart ifrån köpte du mattan? Letar nämligen efter en ny och tar gärna emot alla tips jag kan få :D
Kul att du ska börja få in yogan i vardagen, den är med mig varje dag på något hörn :)

Svar: Jag köpte min på Rusta. :D Det får bli en billig matta i början av min yoga-karriär. ;)
Jag ska också försöka få in yogan i vardagen. Det har gjort massor med min kropp och knopp.
Nina