myTaste.se

Fredag med träning och mys

Idag har det blivit träning x 2. Det började med min morgonyoga som vanligt, men idag höll jag på lite längre eftersom jag inte behövde gå till jobbet. Så det blev väl typ 20-25 minuter kanske. Efter handling, lunch (gjorde glutenfria våfflor, kommer recept på det senare) och en stunds vilande på soffan så blev det lite jogging för mig, maken och sonen. Sonen tränar friidrott och han behöver nog träna upp kondisen lite, så vi ska börja dra med honom lite på våra joggingturer. Han ska dessutom springa några lopp framöver, så det är desto viktigare för honom att få upp flåset så han orkar. Nu sprang han 3,5 km utan några större problem, så vi är väl inte så oroade egentligen. Jag sprang ganska bra idag tycker jag och jag fick ner mitt snitt rejält. Men så sprang jag nästan 1,5 km oavbrutet och det är rekord för mig tror jag! Det känns så bra när jag ser resultat och märker hur mitt flås och min envishet ökas så jag håller ut ett tag till. Förut gav jag upp direkt, nu försöker jag "en lyktstolpe till... till nästa parkbänk..." osv, bara för att testa mina gränser. Hurra! Det går åt rätt håll. Nu känns det i ben och rumpa, så vi får se om jag vaggar omkring som en halt och lytt anka imorgon.

Efter middagen blev det ost och vin och min hemgjorda fikonmarmelad. Till och med sonen tryckte i sig en ansenlig mängd ost, kex och marmelad. Såhär glad blir jag av ost och marmelad. :)


När de andra äter godis så äter jag lyxiga, ekologiska medjooldadlar. De är så sjukt goda. Dyra som attan, men så värda pengarna då de smakar som godis. Det räcker med 2 dadlar så är jag nöjd.
 
Sammantaget så blev det en riktigt bra dag idag.