myTaste.se
Bröd, Glutenfritt, Lunch eller middag Glutenfritt, Pizza

Glutenfri snabbgjord pizza

Åh, vilken härlig morgon! Håller ni inte med? Våren anas i luften och solen känns varm mot ansiktet. Fåglarna kvillrar glatt och vintergäcken börjar sträcka sina knoppar mot värmen. Hoppas vi kan slippa mer snö nu så våren kan få komma på allvar. Lovely. 
 
Så här till fredagen vill jag tipsa om en snabbgjord pizza som jag gör på mitt glutenfria tortillabröd (recept HÄR). Det blir så sjukt gott och så är det snabbgjort när bröden redan är klara och ligger i frysen och bara väntar. Enkel fredagsmiddag. Vill man göra för hela familjen så kan man förstås göra antingen flera småpizzor eller så kan man kavla ut degen på en plåt. Nu är jag osäker på hur mycket degen räcker till, så jag skulle nog göra en dubbelsats av degen och göra minipizzor att frysa in om det blir för mycket deg till en plåt. 



För en pizza:
Ett glutenfritt tortillabröd (recept HÄR)
1,5 msk valfri tomatsås
Valfritt pålägg. Jag hade strimlat kalkonbröst, rödlök, lite ost och oregano. 
 
Värm i ugn 200 grader tills osten får fin färg. Eller så kan man göra en snabbvariant (som jag gjorde) och värma 2 minuter i mikro. Ta lite grönsaker till och sedan är det bara att fredagsmysa. 
 
Njut!