myTaste.se

Hot soy-cocoa. Varm sojamjölk-choklad

God förmiddag. 

Dagen igår bara rasslade till så var den över. Lektion med redovisning av ett projekt eleverna har gjort i kursen specialpedagogik 2, praktikbesök, möten och en massa annat. Jag hann bara hem och vända i princip. Kastade i mig en proteinpudding och ett par mackor. Ingen bra middag men det förhindrade knorr i magen. Åt lite keso med min nutella och lite glutenfri müsli. Inte heller så nyttigt, men men. Vikten har trots det gått ner och det är jag tacksam för. 

Även idag startade jag med 10 min yoga. Lite solhälsningar, lite "katten-kon" för ryggen och lite "trädet" för att öva balansen. Skönt. 

En frukost som jag tycker är riktigt lyxig och god, det är chokladmjölk. Enkelt, snabbt och SÅ gott!





2,5 dl sojamjölk (eller annan valfri mjölk)
1 rågad tsk ekologisk kakao
2 tsk Sukrin gold
1 krm vaniljpulver 

Vispa ihop i en kastrull och värm på medelvärme till lagom dricktemperatur.