myTaste.se

Ibland vill jag bara ge upp

Ingen god morgon här inte. Vikten går åt fel håll igen och jag går snart och gräver ner mig! Gårdagen gick så bra med maten. Jag åt en sallad med chèvre och grillade grönsaker till lunch och en räksallad till middag när de andra åt pizza. Drack mycket vatten och den enda alkohol jag druckit i helgen var en drink (gin/tonic). Inte en massa snacks som jag brukar äta, utan igår åt jag några av mina hälsobollar. Vad gör jag för fel? Vad är meningen? Ska jag behöva äta på svältnivå för att gå ner i vikt? Varför motarbetar min kropp mig så mycket?! Jag blir så himla ledsen och är snart redo att ge upp. Jag bara går ner samma j*vla kilon om och om igen, och så går jag upp dem snabbare än jag hinner säga våg. Jag är på en sabla viktplatå nu som jag aldrig tycks kunna ta mig ifrån. Jag var så glad i fredags när jag gått ner typ 1,5 kg sedan måndagen, men nu på 2 dagar har jag gått upp 1,2. Varför?! Jag blir så LESS på detta. LESSLESSLESS.
Min viktkamp just nu är bara ett evigt Sisyfosarbete. Jag kommer ingen vart. Jag vet också att de förändrade hormonnivåerna i min kropp gör att det kan vara svårare att gå ner i vikt, vilket tydligt ses hos mig. Uppenbarligen vägrar min kropp att ge ifrån sig ett enda gram av mitt överflödsfett, utan den håller benhårt fast vid allt.
 
Vad ska jag göra för att förändra kroppens kamp mot mig själv och min vilja?! Jag ska försöka komma ut på promenad varje dag, för det kan vara så att min kropp behöver få den motionen för att släppa taget. Jag springer ändå 2-3 ggr/vecka, men jag behöver tydligen också få in mer motion i form av promenader eller liknande de dagar jag inte springer. Suck. Visst tycker jag om att promenera, men jag känner att behöver jag verkligen kämpa så mycket för att gå ner i vikt när man ser andra på olika facebookgrupper för viktnedgång som jag är med i gå ner 10-15 kg på nolltid. Varför kan inte jag?! WHY?
 
 
Så, nu har jag fått kräkas av mig lite depp. Imorgon är jag på det igen.