myTaste.se

Tre saker jag är tacksam för...

God morgon, solstrålar. 

När jag yogar så brukar jag avsluta avslappningen med att tänka på tre saker jag är tacksam för just idag. Det brukar ofta bli samma saker som t ex att jag är tacksam för att jag är relativt frisk och har fina barn osv. Men ibland kan det vara småsaker som jag är tacksam för just för dagen. Idag är jag tacksam för att jag ska ha min underbara termin 1-klass, för de får mig på så bra humör. Jag tror att det är viktigt att fokusera på det som är positivt i livet och att vara glad över att vi har det vi har i stort och smått. Det är lätt att glömma det i det stressade kaos vi ofta lever i, kryddat med allt elände i världen som florerar. Fokusera på nuet och var tacksam för det du har. 

Vad är du tacksam för idag?

Namasté.