myTaste.se

Vilken chock när jag steg upp på vågen i morse!

Jominsann. Jag vägde mig i morse, mer för att se hur stor skada det blivit under den senaste tiden med partyn, resa och annat kul. Jag vägde mig innan vi åkte till Grekland också, och jag hade räknat med att ha gått upp 3-4 kg, men det var bara 1,5! Jag var så chockad så jag stod bara och stirrade på vågen ett tag innan jag fattade att jag faktiskt inte gått upp mer än så under Greklandsresan. Totalt under de här veckorna har jag gått upp ca 3 kg, men jag trodde att det skulle vara minst det dubbla! Så jag är oerhört glad och tacksam, och återigen känner jag att jag får användning för uttrycket "mind over body", alltså att vi kan få hjärnan och tankarna att styra kroppen, ett uttryck som används till viss del inom psykiatrin och idrottsmedicin så man man kan träna sig att nå sina mål, även mentalt. 

Idag har jag varit glad. Jag har ätit bra mat, men samtidigt så har jag ätit tårta och lite lakrits, och vet ni? Jag har njutit så kolossalt.