myTaste.se

Tränat och ett smarrigt efter-tränings-mål

Nu sitter jag här i soffan och bara njuter. Jag kom iväg och tränade som tänkt. Jag och dottern. Första träningspasset på gymmet på 2,5 månader! Men herrejösses vad mycket som hänt under sommaren med min kondition och styrka. T ex bensträck, där brukar jag kunna ta ca 48 kg x 15 och 3 reps. Nu blev det 33 kg x 10 och 3 reps. Jag orkade inte riktigt hålla ut så länge som jag brukar heller, men det får väl ta sin tid att bygga upp konditionen och styrkan igen när jag nu varit så slapp under sommaren. Så det blev 12 min roddmaskin och sedan överarmar, bröst, axlar, bensträckare, squats med 10 kg skivstång, kettlebell swing med 8 kg kettlebell. Ungefär så. En allround-träning blev det, förutom magen. Den orkade jag verkligen inte ta idag.
 



Nu har jag just ätit upp den här goda tallriken med efter-träningsmums. Naturell kvarg, jordgubbar, pumpafrön, bipollen, cacaonibs, torkade blåbär och gojibär. Så strödde jag över lite lucumapulver. Riktigt gott och nyttigt. Fullt av protein, vitaminer, mineraler, nyttiga fetter och lite nyttigare kolhydrater.
 
Hoppas ni har haft en bra dag.