myTaste.se

Chokladig mellanmålssmoothie om man är sugen på något sött

Haha. Vad skrev jag? OM man är sugen på något sött? Hur tänkte jag där? Jag menar ju förstås NÄR man är sugen på något sött. Vi människor älskar ju söta saker att äta, men det svåra är ju att kunna begränsa sig till bara lite grann eller till bara då och då. Att bara kunna hålla sig till lite lördagsgodis, utan att känna att man vill ha mer godis, det vore ju drömmen. Nu är ju jag sockerberoende (typ), så jag har svårt att begränsa mig till bara lördagar eller ens bara litegrann. Ähum.
 
Men jag experimenterade fram en ny smoothie igår som verkligen tillgodoser behovet av sötma och choklad. Riktigt smaskig.



För ett stort glas:
3 dl havremjölk
½ stor banan
½ dl fryst mango
½ dl fiberhavregryn
1 tsk lúcuma-pulver
1 nypa vaniljpulver
5-6 Steviadroppar med chokladsmak
1 tsk kakao
1 tsk mandelsmör
 
Mixa ihop och häll upp i ett stort glas. Dekorera efter smak och tycke. För mig blev det ingen topping, jag var så sugen på den så den försvann i ett nafs och jag glömde bort allt vad topping heter. Hehe.
#1 - - Camilla:

Lät verkligen super gott!!

Svar: Det var jättegott också! Testa gärna. :)
Nina