myTaste.se

Overnight oats

God morgon solstrålar. Hoppas ni sovit gott.
 
Jag har hakat på trenden med overnight oats, en havregrynsgröt som får stå och svälla i kylen under natten och som äts kall med frukter, bär, nötter eller allehanda goda tillbehör och toppingar efter tycke och smak. Det här var ju supergott, så det här kommer att göras fler gånger!



För 1 portion
1 dl fiberhavregryn
½ dl naturell ekologisk yoghurt
1,5 dl valfri mjölk (jag tog havremjölk)
1 msk chiafrön
en nypa vaniljpulver
 
Rör ihop och ställ i kylen över natten. På morgonen: rör om och lägg på valfri topping. Jag tog ett rivet äpple med kanel, kokosflakes, pumpakärnor, quinoapuffar och gojibär.
 
SÅ mättande och gott!
#1 - - A M:

Vilken spännande grej, det här måste jag prova! Nu finns du sparad på mina bokmärken :P

Svar: Ja, testa gärna. Det är jättegott! :) Berätta gärna vad du tyckte. :)
Nina