myTaste.se

Om kläders betydelse för joggingrundan

Men alltså. Tänk att kläderna ska ha så stor betydelse för ens joggande. Jag tyckte att jag hade ganska bra flow till en början, men så halkade byxorna ner så jag fick stanna av och dra upp dem. Så kom jag igång igen, men byxorna gled ner och korvade sig under det förhatliga magvecket så det var bara att stanna igen och dra upp dem. Jag försökte jogga en bit och försökte ignorera brallorna, men det gick sådär. Det kändes obehagligt så det var tyvärr bara att stanna. Tror jag stannade av farten 5-6 ggr för att dra upp byxorna. Otroligt irriterade. Därav den dåliga tiden... Det var ju tur att jag hade min vindjacka på mig som täckte magen, annars hade väl folk dött när mitt guppande magfläsk hoppade förbi dem, blottad för allmänheten. Hu!
 
Men jag väljer att tänka att det är för att min kropp börjar omformas så byxorna inte hålls på plats längre, att de helt enkelt är för stora. Kan det vara så? Det är nog dags att mäta sig igen, det har jag inte gjort på länge. Det är nyttigt att faktiskt använda sig av andra sätt att mäta sin hälsoresa än att enbart stirra på vågen och räkna kilon och hekton. Ofta ser man inte resultat på vågen, men om man mäter sig så ser man skillnad.
 
 
Varför finns inte "clothes" med som alternativ?!


Nu sitter jag nyduschad och njuter av min kopp pukka-te. Och nej, jag är inte sponsrad (I wish...). Dags att sooova.
 
Imorgon är det fredag! YAY!