myTaste.se

Slänga ut vågen?

Ikväll på min löprunda tillsammans med dottern (som gick ganska bra ända tills mitt dumma knä började krångla ungefär halvvägs så jag fick gå halva sträckan…) så kom vi att prata om det där med vikt, viktnedgång och vågen. Hon är smal och behöver inte tänka på vågen, utan det är jag som gör det. Periodvis så är jag nästan fixerad vid vågen och siffrorna. Jag väger mig varje dag och blir glad när det går ner och så (som idag) deppig när det går åt fel håll. Dottern kom med förslaget att jag borde låta bli att väga mig så mycket, kanske låta bli att väga mig på en månad eller så, och istället fokusera på hälsan istället för siffrorna i sig. Först lät det tokigt i mina öron eftersom jag är så van att väga mig och hålla koll, men nu under kvällen så har jag tänkt mer och mer på det och nu låter det faktiskt riktigt vettigt. Jag borde helt enkelt fokusera på mitt mående och min totala hälsa istället för att mäta mina framgångar i antalet kilon jag går ner. Visst är det viktigt också att jag går ner i vikt eftersom det är så pass många kg som behöver försvinna från min kropp, men det kanske kommer liksom automatiskt om man struntar i att stirra sig blind på siffrorna. Jag ska nog göra så tror jag. Mer fokus på hälsan och mindre fokus på antalet kilon.

Hon är klok ibland min dotter. Måste brås på mig, haha.

Men vågar jag? VÅG-ar… haha. Där fick jag till det.

#1 - - Elin:

Lilla Mami ❤❤❤

Svar: Aww... :´) Tack gumman för ditt stöd och dina kloka tankar. ❤❤❤ Fast liten och liten kan man väl diskutera... ;D
Nina