myTaste.se
Desserter, Sött och gott Glass, Snabbgjord, Svarta vinbär

Fredagsgott - vinbärsglass av enbart 2 ingredienser och klart på 3 minuter!

Såhär på en gråkall fredagkväll i februari så är det helt underbart att ta fram sommarens värme i form av svarta vinbär. Proppade med solsken och c-vitaminer så gör de så gott för kropp och själ nu på vintern. Jag satt här framför brasan och kände att jag ville ha något svalkande men ändå nyttigt. Så det blev en snabbgjord glass på svarta vinbär. Jamen guuud så gott! Snabbgjort (tog bara några minuter från det jag plockade fram allt tills det låg upphällt i glaset). Bara två ingredienser också. Enkelt och snabbt! Det gillar jag.
 
För en portion:
2 dl frysta svarta vinbär
3/4 dl kvarg med vaniljsmak (jag hade Skånemejeriers vaniljkvarg med yoghurt)
 
Bara mixa ihop. Smaka av med agavesirap om man vill ha mer sötma.