myTaste.se

Fredagsmys

Alltså jag har nog världens roligaste jobb. Att jobba med motiverade elever är bara det så roligt i sig, men att få jobba med en grupp motiverade elever som alla äger en stor portion humor på en fredag eftermiddag när alla är trötta och flamsiga, det går inte att beskriva hur roligt det kan bli trots att man pratar om jobbiga ämnen som demenssjukdomar. De är så himla roliga och det blir så mycket skratt som gör att jag går hem från jobbet på fredag kväll med ett leende på läpparna. Så borde det få vara för alla.
 
Efter jobbet mötte jag upp övriga familjen i Nacka Forum för att shoppa lite presenter till min syrra som fyller år på måndag, och vi ska åka till henne i helgen och fira. Vi käkade sushi, som nog måste vara det godaste som finns. Jag höll mig till en niobitars tallrik, och då är det ganska små bitar. Alldeles lagom. Inte proppmätt och inte hungrig.
 
Nu har vi suttit och njutit av fredagkvällen här hemma med en gin och tonic och typ 2 nävar chips. Gud så gottt det var. Dessutom bakade dottern chokladmacarons igår. Alltså hjälp vad goda de var, men nu när jag inte ätit socker på ett tag så känns det hur sött det är. Jag smakade en tugga, och höll mig till det. *klapp på axeln* Istället gjorde jag en smaskig fruktsallad som jag just har avnjutit. Blodapelsin (eller röd apelsin om man så vill), kiwi, banan, passionsfrukt och granatäppelkärnor. DET är fredagsmys!



En helt underbar fredag med andra ord!
 
Hoppas ni också har en härlig kväll!