myTaste.se

Måndag med positiva tankar och kaffe i guldmugg

God morgon solstrålar!
 
Sovit gott? Jag sov till 7 när makens klocka ringde, och det var sååååå skönt att få kura ihop sig och bara ligga kvar och tänka att jag inte behöver kliva upp än. Underbart. Så jag somnade om till 8 då dottern klev upp till jobbet.
 
Dottern och jag pratade imorse om att tänka positivt, och jag märker att jag mår så mycket bättre nu när jag bytte jobb så jag har möjlighet att hinna tänka positivt numera. Jag hinner/orkar till och med tänka, bara det är en bedrift. Jag har också märkt hur det påverkar mina tankar kring viktnedgången. Sedan i januari har jag gått ner 7 kg, men det går verkligen långsamt nu, men jag är inte så stressad över det längre och jag har inte lika lätt att ge upp när det går emot utan jag tänker att jag ska kämpa vidare. Jag vet att det är svårare att gå ner i vikt när åldern ökar på sig, och därför måste jag kämpa mer för att nå mina mål. I en månad ungeär så har jag stått ganska still i vikt och gått upp och ner samma hg, men nu har jag börjat träna mer regelbundet och då börjar det hända saker. Inga stora ras direkt, men ändå neråt. Igår mätte jag mig också, något jag inte vågat göra hittills, och det tror jag är viktigt att göra med tanke på att resultatet på vågen kan stanna av pga träningen och då är det bra att se på måttbandet att det faktiskt händer grejor med min kropp. Jag försöker se det positiva och förstå att det tar längre tid och därför måste jag hålla ut. Tålamod och uthållighet är inte riktigt min melodi i vanliga fall, men jag tränar på det nu och jösses vad jag får träna, haha. 
 
Nåja, jag har gått ner 6 hg den här veckan och det firade jag med en kopp kaffe i en guldig mugg! Nu ska jag njuta av sportlovet och kura ihop mig i soffan och läsa en bok en stund. Lovely.