myTaste.se
Frukost, Smoothie Avocado, Frukt, Smoothie, Surdegsfralla, Viktväktarna

Fräsch fruktsmoothie och underbar macka

God morgon sunshines. Hoppas ni sovit gott! Själv har jag sovit uruselt pga bihåleinflammation, så jag är hemma idag från jobbet. Blä. Verkligen det jag minst av allt behövde just nu. Jaja, bara att kurera så jag är tillbaka på måndag igen.
 
För att få i mig lite nyttigheter så gjorde jag en smarrig morgonsmoothie som jag bara älskar. Den är söt och god och full med b- och c-vitaminer och en massa andra nyttigheter som mineraler. Till det tog jag en macka på surdegsbröd, skinka och en halv avocado. Skinka och avocado är löjligt gott ihop. Den här frukosten landade på 10 sp, och det var ju avocadon som drog upp poängen. ½ avocado är 4 sp... Jaja. Avocado är nyttigt, och så vansinnigt gott!
Fräsch fruktsmoothie
1 ekologisk banan
lite fryst fruktmix (tog lite exotisk mix med mango, ananas, hallon, physalis och vindruva)
1 brustablett c-vitamin löst i 2 dl vatten
 
Lös upp brustabletten i vatten. Mixa sedan ihop frukten med c-vitaminen. Klart! Ger 0 sp!