myTaste.se

Nytt år, nya mål!

Hej igen och god fortsättning på det nya året! Hoppas ni alla haft en bra jul och ett bra nyår. Själv har jag mått som en prinsessa (förutom ett skadat pekfinger på vänster hand - note to self - vassa knivar och glögg är ingen bra kombo... ähum). Förutom den malören som slutade med besök på akutmottagningen så har jag mått prima. Ätit gott och mått gott lite allmänt sådär.
 
Nu har vi gått över till ett nytt år, 2016, och i år ska jag se till att det blir det bästa året någonsin. Jag börjar med att byta jobb om 2,5 veckor! Ser fram emot det jättemycket, och det blir nog en nystart för mitt mående tror jag. När jag ser tillbaka på hösten så inser jag hur dåligt jag faktiskt mått. Jag har stressat som en tok, och det har lett till att jag ätit. Och ätit. Och ätit... Vågen har studsat upp till 3-siffrigt igen, vilket innebär att jag gått upp 14 kg sedan i maj! Herregud! 
 
Men från och med nästa måndag så är det kämpa igen. Då ska jag börja på Viktväktarna återigen (har just läst på lite om deras nya program, vilket verkar passa mig bra), och så håller jag på och ser vilken träning som skulle passa mig bäst. Så jag ser 2016 med tillförsikt. Jag vill att det ska bli mitt år. Jag fyller 50 i maj, och då ska vi resa iväg till Grekland. Då vill jag inte se ut som jag gör nu. 
 
Nu ska jag bara njuta av de sista dagarna innan jag rebootar mitt liv som socker och glutenfri (gluten pga jobbig mage).
Bjuder på en bild där man riktigt ser hur trött jag är, haha.
#1 - - CG:

Ja du, det är inte lätt med vikten och hur den ökar med ens psykiska (och fysiska) mående.... Förstår att det känns trist men nu ser vi fram emot 2016 o det ska bli ett riktigt bra år för vår hälsa!
Jag ska oxå till Grekland i maj!! Då sätter vi vårt sikte på beachen i maj då :-)

Svar: Haha. JA det gör vi! Var i Grekland ska du åka?
Nina

#2 - - CG:

För 4:e året i rad åker vi till Karpathos :-)
Tyvärr bara en vecka, brukar alltid ta två men bättre än inget!

/C

Svar: Aha. Det låter spännande. Ska kolla upp den ön! Vi ska till Zakynthos. Har du varit där?
Nina

#3 - - Cinderella:

Detta med stress och överätning är så fruktansvärt jobbigt och svårt. Under hösten har jag gått till VV men jag har också fått hjälp med stresshantering och detta kombinerat med att jag själv har tagit, ett steg i taget, att jag gått ner en del i vikt och är avsevärt mindre stressad.

Jag är några år äldre än du, men har samma önskan om att "orka". Jag njuter nu, minus ca 10 kg, av att jag inte får blodsmak i munnen när jag skyndar mig till tåget efter jobbet eller att jag kan hålla jämna steg med min långbenta kollega.

Så inför året som kommer, peppar jag gärna och agerar bollplank när det blir utmanande! :)

Svar: Hej Cinderella. Ja, det där med stress är verkligen en rejäl bov när det kommer till en massa sjukdomar, och såklart även för övervikt. Vad bra att du tagit tag i stressen och att du mår bättre nu! Jag tror att min stress kommer att minska nu när jag byter jobb, så jag hoppas kunna må bättre framöver jämfört med tidigare.
Tack, det tar jag gärna emot att ha någon som pepp/bollplank. :)

Ha en härlig trettonhelg! <3
Nina