myTaste.se

Drottning-gröt på bovete

Efter att ha suttit en timme med jobb, då jag har hållit på att bryta samman på lärplattformen vi använder oss av så ger jag upp nu. Så osmidig och svår att veta hur man ska redigera i den. Arrrrgghh! Jaja. Jag har gjort så gott jag kunnat idag, och nu får jag fråga någon kollega imorgon hur jag ska få till det jag behöver fixa.
 
Idag har det varit tufft med suget efter gott. Inte godis, men sug efter att äta mer än vad jag borde. En frukt till, en quornfilé till, lite torkad frukt... Vad som helst. Jag gjorde "fel" idag då jag köpte en "vanlig" macka på vetemjöl och även om den var väldigt frasig och god så väckte den matdjävulen i mig som jag fick kämpa mot resten av eftermiddagen sedan. Suck. Återigen, varför ska min kropp motarbeta mig så mycket och jag måste kämpa mot allt det som är gott. Ja, jag har en dipp idag. Förhoppningsvis är det bättre imorgon.
 
Nåväl, det blev en god frukost idag på bovetegröt med blåbär och hallon och en liten, liten skvätt agavesirap och en desto större skvätt vaniljpulver. Till det tog jag sedan fryst havtorn, frysta granatäppelkärnor och sojamjölk. Riktigt mumsigt.



 
Nu hoppas vi på att morgondagen innehåller idel ädel glädje. Right?!