myTaste.se

Gårdagens träning/Yesterday's training

God förmiddag!
 
Igår blev det en tur till gymmet igen. Jag, dottern och maken åkte medan sonen var hemma och grejade på med sitt. Så skönt när han blivit så pass stor att han kan vara hemma själv en stund. Han har mobil så han kan ringa oss om det skulle vara något. Vi var inte så länge på gymmet, kanske 45 minuter, för maken sträckte till ryggen i en maskin och då kunde han inte träna mer. Jag var i alla fall nöjd med mitt pass som var ganska intensivt ändå (syns på mina röda kinder...).
Benpress. När bilden togs hade jag "bara" 55 kg, men sedan ökade jag till 65. Då brände det skönt i rumpan.

Mycket koncentrerad och fokuserad. Axlarna är min svaga punkt. Har en lite stel axel så det är svårt att lyfta för mycket och dessutom är jag väldigt svag så det blir inte många kg där inte... Vad hade jag här, 15 kg kanske?

Nöjd och glad och röd.


Dottern och jag efter träningspassets slut. Pepp pepp vad duktiga vi är!
 
Om lite drygt en timme ska jag iväg och träna "Inspiration kettlebell". Ett inspirationspass för att få lära sig mer om vilka övningar man kan göra med en kettlebell. Jag gillar detta redskap, men behöver få lite mer inspo då det är lätt att man kör fast och bara gör samma saker hela tiden.
 
Hoppas ni har en bra dag!
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In English:
Yesterday's training with my husband and my daughter. My son stayed at home, and I'm so happy that he is old enough to be left alone for a while. He's got a phone so he can ring us if there's something the matter. The training went really well until my husband hurt his lower back in one of the machines. You can see on my face that I worked hard and that I'm satisfied.
 
Today I'm going to the gym again to learn more about how to train with a kettlebell. I like kettlebells, but I want to learn new exercises so I won't get stuck with the exercises I usually do. New inspo is good for the training, I think.
 
Hope you'll have a wonderful day!