myTaste.se

Njutningshelg!

God kväll!
 
Åh, vad jag har njutit hela helgen. Jag har inte tränat alls, och jag har ätit massor med god mat och druckit god dryck.
 
Igår hade vi fd arbetskompisar till mig på middag med deras son som är lika gammal som min son. Jättekul för killarna, de spelade Minecraft och surrade på. Till middag grillade vi älg och underbara engelska korvar, portabellosvamp och sparris. Till det hasselbackspotatis, sallad och hemgjord guacamole. Fotade tyvärr inget då jag ägnade tiden åt gästerna och maten istället för att fota till bloggen. Hehe. Efter maten blev det ostbricka, och herregud vad jag åt ost. Det är en svaghet för mig: ost och hemgjord fikonmarmelad. Så jäkla gott! När vi plockade undan sedan då de åkt hem så åt jag faktiskt ett par godisar som blev över från grabbarnas godisskål. Jag har inte ätit godis sedan december, och jösses vad sött det var! Hu! Samtidigt som det var gott, men ändå var det inte det. Jag kan sörja att jag inte kan äta godis som vanliga människor, och ibland kan jag bli så besviken och arg över att min kropp arbetar emot mig på det här sättet. Men jag får acceptera att det är så här det är. Jag mår förstås bättre utan godis, men jag hoppas att jag en dag ska kunna ha fått en bättre kosthållning och en kropp som mår bättre och därmed tillåter att jag äter lite godis då och då. Jag inser att jag måste få in mer träning i mitt liv och jag längtar så efter att vädret ska bli bättre så jag kan ge mig ut och springa igen. Det är nog det som avgör längre fram att jag ska kunna äta lite mer av det goda på helgerna utan att vikten ska hoppa upp ett kilo.
 
Imorgon är det måndag igen, och rutinerna återgår till det normala. Då blir det morgonyoga för mig igen, för det har jag försummat under helgen också.