myTaste.se

Vilken konstig dag

Men alltså, vad är det som händer i världen?! Dessa galna människor som vill sprida skräck och osäkerhet hos människorna här i västvärlden och hävdar att det är i religionens namn. I helvete att det är (pardon my french)! Det här har inte ett dugg med religion att göra, det är ren och skär ondska och terrorism i sin renaste form. Det här är människor som blivit snedvridna i sina tankegångar och när de aldrig fått lära sig att tänka kritiskt och kunna reflektera och resonera, då blir det enkelspårigt och extremt. Precis det vi ser nu med IS.
 
Den här ondskan skrämmer mig, och jag hoppashoppashoppas att västvärlden inte ger efter för terrorn och står enade mot dessa galenpannor. Hoppashoppashoppas att man kan hitta ett sätt att slå ner på de här tokstollarna så deras sinnessjuka tankar inte får fäste mer än de gjort och skadar fler personer än de redan gjort. Jag får seriöst ont i magen av det här. Usch!
 
Det känns extra jobbigt eftersom jag hade en kille från Belgien när jag var ung. Vi var ihop i 5-6 år och var sambos i några år i Malmö. Jag besökte Belgien många, många gånger. Det är ett otroligt vackert land med öppna, trevliga människor och en förkärlek för öl, pommes frites med majonnäs, choklad och våfflor.
 
Varför? Why? Waarom?
 
Mina tankar går till de jag känner (som alla är ok) och de jag inte känner i Belgien idag.