myTaste.se

Så f****ing besviken!

Usch. Ibland hatar jag min kropp som motarbetar mig så in i bombens. Idag vägde jag mig för första gången på 1,5 vecka. Det kändes som det var dags, för jag ville se hur det gått och hålla lite koll så det inte brakar iväg åt fel håll (även om jag inte trodde det). Jag hade faktiskt hoppats att jag skulle ha gått ner något halvkilo åtminstone eftersom jag tränat och ätit bra. Så full av förhoppning klev jag upp på vågen och ser... 1 hg ner bara!  *********** (censur). Jag blev så ledsen så jag ville bara sätta mig ner och grina. Vad är det för j***vla fel egentligen?! Varför går jag inte ner i vikt? WHYYYY? Ett enda hekto på 10 dagar? Alltså vad är det som händer? Så mycket som jag kämpat och så ger det inte ett resultat alls. Idag vill jag bara skita i allt och det kommer jag göra också. Jag har njutit av god mat och gott vin och ikväll ska jag äta godis och chips. Bara för att jag kan.
Lite så känner jag idag. Deppdeppdepp.
#1 - - Anonym:

Tänk vad mycket bättre du hade mått idag om du hade skitit i att titta på vågen. Jag vet hur nyfiken du är men samtidigt, om du hade väntat ett tag till så hade det säkert gått ner tillslut och då hade du sluppit att känna dig deppig. Det är tråkigt att du känner att du vill ge upp när det tar emot, just för att du ser inte det jag ser. Jag ser att du är en gladare, piggare, mer medveten människa som vet vart hon vill och som inte kommer ge upp även om det kan kännas som så ibland. Du får inte glömma hur långt du kommit sen du beslutade dig för att bli en hälsosammare människa. Du får inte stirra dig blind på kilon här och där, jag vet att de betyder så mycket för dig men ärligt talat - vad är viktigast, en siffra på en apparat eller att faktiskt leva livet till fullo och skita i siffror? Det jag försöker säga är att det handlar om din förändrade attityd till livet och hälsan som spelar roll, du vet vart du vill komma och du vet innerst inne att du kommer komma dit en dag och det betyder så mycket mer än att gå ner ett visst X-antal kilon på en bestämd tid.

Jag är så stolt över dig mamma. Ge inte upp. ♥

Svar: Tack sweetie. ♥ Du är bäst. ♥
Nina