myTaste.se
Lunch eller middag, Mitt mående Broccoli, Broccolisoppa

Happy Valentine's day

Hoppas ni alla fina människor har haft en underbar Valentine's day. Min var jättebra. Den innehöll bland annat:
  • Husvisning
  • Koka en underbar, snabbgjord broccolisoppa
  • Ätit chokladkakan som jag gjorde igår och HERREGUD så mycket godare den blev idag! Den behöver verkligen stå en dag för att bli ännu chokladigare i smaken.
  • Vila på soffan
  • Få en stor bukett tulpaner (älskar tulpisar)
  • Riktig lyxmiddag på ... (skratta inte nu) MAX (sonens val). Åt en halloumiburgare som var RIKTIGT god! Idag har det faktiskt blivit en hel-vegodag igen.
Det var väl ungefär min dag. Nu sitter jag framför brasan, nyduschad, med ett stort glas vatten och bara njuter av ... LIVET!
 
Imorgon blir det träning! Hurra!
För 4-6 portioner
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 msk olivolja
1 påse ekologisk broccoli (450 g)
vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
salt och peppar
½ dl valfri grädde
 
Hacka löken och vitlöken. Värm oljan i en kastrull och lägg ner lökarna. Låt smälta lite i oljan. De ska inte få färg, bara bli genomskinliga. Lägg ner broccoli och häll vatten så det täcker. Lägg ner buljongtärningar och krydda med salt och peppar. Koka upp och låt koka tills broccolin är mjuk. Dra av från plattan och mixa soppan med stavmixer. Häll i grädden och koka upp igen. Smaka av med salt och peppar och servera. Om man vill kan man reda av med lite potatismjöl/majsena. Jag åt min soppa med de underbara glutenfria morotsfrallorna jag gjorde igår. Recept kommer imorgon!


Tulpanbuketten jag fick av maken som blomsterbud till dörren, haha. Så fin.




#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Ser gott ut :D

Svar: Hej. Åh tack vad snäll du är. Det var riktigt gott. Testa gärna. :)<3
Nina